授業ホーム
  • 授業一覧から探す
    • 教養教育院
    • 文学部・文学研究科
    • 教育学部・教育発達科学研究科
    • 法学部・法学研究科
    • 経済学部・経済学研究科
    • 情報文化学部
    • 理学部・理学研究科
    • 医学部・医学系研究科
    • 工学部・工学研究科
    • 農学部・生命農学研究科
    • 国際開発研究科
    • 多元数理科学研究科
    • 環境学研究科
    • 情報科学研究科
    • 創薬科学研究科
    • 国際教育交流センター
    • 国際言語センター
    • 名古屋大学ラジオ公開講座
    • 退職記念講義アーカイブ
    • 退職記念講義2016
    • nuocwをフォローしましょう
    • 過去の特集ページ
    • 教員の方へ
    • NU OCW Podcast
      RSS を iTunes の "Podcast" にドラッグ&ドロップすると、ポッドキャストが登録されます。
      (iTunesは最新版をお使いください)
  1. ホーム >
  2. 教養教育院 >
  3. 英語 (中級) >
  4. 授業ホーム
授業ホームシラバス講義資料

Loading the player...

開講部局:教養教育院

Chad NILEP 准教授

英語 (中級)

授業時間 2015年度後期水曜3限
対象者 理学部

1単位、週1回全15回

授業の目標

The objective of this course is to develop intermediate English reading and writing skills related to the study of university-level arts and sciences. The aim is to allow Nagoya University students to acquire abilities appropriate for success in a research based university. Attention is given to essay writing and logical text construction. Students learn about both reading for essential information and constructing convincing arguments in their own writing. Students broaden their abilities to read English materials, to write well organized papers, and to use appropriate English expressions.

授業の工夫

Students read both extensively and intensively. For extensive reading, each student chooses books, magazines, news articles, or other materials that interest her or him personally. Students read these materials every week, and write a journal to record how many pages they read, what new vocabulary they learned, and what ideas interested them.

For intensive reading, students read one essay each week about basic scientific topics, answer specific questions about this reading, and discuss that information in small groups. Experiments or demonstrations in class are designed to deepen understanding of these topics. Students are then required to write essays or lab reports about selected topics.

Students work in groups to plan, present, and lead an activity related to one unit in the textbook. Each group chooses a unit and then designs a simulation, experiment, or other activity to help the rest of the class learn more about the unit’s topic. After the group presents its activity, each group member writes a report describing the topic, the procedures of the presentation, and the goals of the activity.

最終更新日:2016年02月05日
最終更新日の時点の講義内容で公開を行っております。
最新年度の講義と内容が異なる可能性がありますのでご注意ください。

ページトップへ

http://ocw.nagoya-u.jp/